کمپانی  HPEدرباره ی HPE ProLiant DL380 Gen11 چه می گوید؟

در9 سپتامبر 2023 HPE ProLiant DL380 Gen11 رونمایی شد: سرورهای HPE ProLiant در سراسر جهان یافت می شوند. در کشورهایی که HPE برای فروش سرورهای بازسازی شده پوشش می دهد، سرورهای HPE ProLiant غالبترین نوع هستند. با گذشت سال ها، انتظار می رود تعداد درخواست ها برای سرورهای Gen11 افزایش یابد. با در نظر گرفتن این روند، تصمیم گرفتیم نگاهی عمیق بیندازیم و روی محبوب ترین نسخه یعنی DL380 Gen11 تمرکز کنیم که در مدت کوتاهی سازگاری خود را با محیط دیتاسنتر و همینطور طیف وسیعی از نیازهای متعدد کاربران نشان داده است.

اواخر سال گذشته، HPE از سری جدید سرورهای ProLiant Gen11 رونمایی کرد. این سرورها با دقت طراحی شده اند تا از قدرت پردازنده های AMD Genoa و پردازنده های نسل چهارم اینتل زئون مقیاس پذیر بهره ببرند.

HPE ProLiant DL380 Gen11 به‌عنوان یک سرور دو سوکتی متمایز است که به‌خوبی در فرم فاکتور 2  U جای می‌گیرد.این سرور ساخته شده تا سخت ترین حجم کاری،را با مقیاس پذیری پیشرفته ای که دارد و همچنین برای کارهایی که به DPU و GPU های پیشرفته نیاز دارند، به راحتی مدیریت کند.بنابراین چه تمرکز شما بر مجازی سازی، راه حل های ابری خصوصی یا مدیریت داده باشد، DL380 Gen11 به عنوان یک ابرقدرت برتر ظاهر می شود.

یکی از ویژگی های بارز این سرور جدید، سازگاری آن در تنظیمات ذخیره سازی است. کاربران می توانند بین 36 درایو SSD E3.S در جلو یا 18 درایو E3.S 2T را بنا به نیاز خود انتخاب کنند. هارد دیسک های سنتی و تنظیمات 2.5 اینچی NVMe نیز از دیگر ویژگی های آن است. علاوه بر این،این سرور می تواند تا 8 درایو را در صفحه میانی خود جای دهد و گزینه هایی برای 4LFF یا 6SFF در عقب وجود دارد. اگر فضای ذخیره سازی دغدغه اصلی شما نیست، فضای پشتی را می توان برای گسترش PCIe تغییر کاربری داد، حتی تا 8 GPU را پشتیبانی می کند.

مشخصات کلیدی:

درایوهای پشتیبانی شده: بسته به پیکربندی، از 8 یا 12 LFF SAS/SATA/SSD تا 8، 16 یا 24 SFF SAS/SATA/SSD متغیراست. همچنین گزینه ای برای 6 درایو عقب SFF یا 2 درایو عقب SFF وجود دارد. برای کسانی که به دنبال NVMe هستند، 20 SFF NVMe نیز یک گزینه است. با این حال، استفاده از پشتیبانی NVMe از طریق Express Bay حداکثر ظرفیت درایو را بسته به مدل محدود می کند.

نوع پردازنده: Intel®

خانواده پردازنده: نسل چهارم پردازنده های مقیاس پذیر Intel® Xeon®

هسته پردازنده: بسته به انتخاب پردازنده، بین 16 تا 60 هسته دارد.

کش CPU: بسته به پردازنده از 22.5 مگابایت تا 112.5 مگابایت L3 متغیر است.

مدل های پردازشگر Intel Xeon مقیاس پذیر.

نوع حافظه: حافظه هوشمند HPE DDR5 با 32 اسلات حافظه. حداکثر حافظه پشتیبانی شده 8 ترابایت با 256 گیگابایت DDR5 است. ویژگی‌های حفاظت از حافظه عبارتند از RAS-ECC پیشرفته، افزونگی آنلاین، آینه‌بندی، عملکرد کانال ترکیبی (lockstep) و HPE Fast Fault Tolerant Memory (ADDDC). حافظه پایدار Intel Optane. ظرفیت DIMM از 16 گیگابایت تا 256 گیگابایت متغیر است.

نوع درایو نوری: کاربران گزینه DVD-ROM را از طریق Universal Media Bay یا پشتیبانی خارجی خواهند داشت.

ویژگی های امنیتی: HPE TPM 2.0 به صورت استاندارد روی مادربرد عرضه می شود. ویژگی های امنیتی اضافی شامل یک کیت قفل اختیاری و یک کیت تشخیص نفوذ است.

مدیریت زیرساخت: سرور با استاندارد HPE iLO با تامین هوشمند یکپارچه شده است. همچنین HPE OneView Standard  به عنوان یک ویژگی استاندارد وجود دارد. گزینه های پیشرفته عبارتند از HPE iLO Advanced، HPE OneView Advanced (مجوزهای اختیاری مورد نیاز) و HPE GreenLake COM.

نوع منبع تغذیه: بسته به مدل، کاربران می‌توانند منبع تغذیه 800 وات، 1000 وات یا 1600 وات HPE 1+1 Hot Plug را انتخاب کنند.

شکاف های توسعه: سرور تا 8 اسلات PCIe Gen5 و 2 اسلات OCP 3.0 دارد.

کنترلر شبکه: گزینه ها شامل 1 گیگابیت، 10 گیگابیت، 10/25 گیگابیت، 100 گیگابیت، یا 200 گیگابایت موجود در آداپتور PCIe یا فرم فاکتورهای OCP 3.0 است.کنترلر ذخیره سازی: سرور از طیف گسترده ای از کنترلرها از جمله HPE SR932i-p، HPE MR216i-o، HPE MR416i-o، HPE MR216i-p، HPE MR416i-p و HPE MR408i-o پشتیبانی می کند.

 

ویژگی های فن سیستم: بسته به مدل، کاربران می توانند فن های داغ اضافی را، چه به عنوان کیت فن استاندارد یا یک کیت فن با کارایی بالا، انتخاب کنند.

گارانتی: سرور دارای گارانتی 3/3/3 است که شامل سه سال قطعات، نیروی کار و پشتیبانی در محل می باشد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم به زبان ساده تری ویزگی های فنی این سرور ا بررسی کنیم لازم است به نکات زیر توجه کنیم:

dl380gen11
سرور HPE ProLiant DL380 Gen11   یک سرور دو یونیتی با طراحی دو سوکتی است.
  1. 1. قدرت پردازش

DL380 Gen 11 بر روی نسل چهارم پردازنده های Intel Xeon Scalable ساخته شده است. این تراشه ها تقریباً عملکرد بالایی دارند و حداکثر 60 هسته در هر پردازنده دارند. با پردازنده های دوگانه، 120 هسته بسیار بزرگ است – ایده آل برای حجم کاری سخت.

  1. 2. اسلات PCIe و توان عملیاتی

برای مهار این قدرت، DL380 Gen 11 از اسلات های نسل پنجم PCIe استفاده می کند. هر خط چهار گیگابایت در ثانیه پهنای باند را ارائه می دهد که در نتیجه توان عملیاتی قابل توجهی دارد. چه به دنبال آداپتورهای شبکه پیشرفته یا ذخیره سازی سریع NVMe باشید،  خطوط PCIe شما را پوشش می دهند.

  1. 3. گزینه های ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی جایی است که DL380 Gen 11 واقعاً می درخشد. بیایید این مورد را بررسی کنیم:

درایوهای جلو: جلو دارای 24 درایو فرم فاکتور کوچک یا 12 درایو بزرگ است. پیکربندی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای ذخیره سازی شما مطابقت دارد.

فاکتور فرم جدید: EDSFF (فاکتور فرم ذخیره سازی سازمانی و مرکز داده) را وارد کنید. این بک پلن پیشرفته به شما امکان می دهد تا 36 درایو 1 ترابایتی یا 18 درایو 2 ترابایتی را نصب کنید. این تراکم ذخیره سازی جدی است!

4.ECI Express Lanes

درایوهای NVMe به سرعت در حال پیشرفت هستند و DL380 Gen 11  با مجهز بودن به این درایوها ارائه می شود. خطوط ECI Express عملکرد بهینه را برای ذخیره‌سازی NVMe تضمین می‌کند و کارهایی که داده‌های فشرده را انجام می‌دهند، آسان می‌کنند بنابراین بهترین ابزار برای کمپانی های ارائه دهنده ی سرورهای ابری محسوب می شوند .

نتیجه

ProLiant DL380 Gen 11 چیزی بیش از یک سرور است – در واقع یک نیروگاه با کارایی بالا است. چه در حال مدیریت حجم‌های کاری پیچیده باشید، چه برنامه‌های کاربردی شبکه فشرده را به کار بگیرید یا بخواهید مقیاس‌پذیری فضای ذخیره‌سازی را داشته باشید، این پلتفرم 2U شما را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست