نقد و بررسی خرید سرور ML350 G11
یکی از قدرتمندترین محصولاتی که برند HP به بازار عرضه کرده است، سرور ML350 G11 می باشد. این سرور یکی از بهترین گزینه ها برای مدیریت داده ها و یا زیرساخت فناوری اطلاعات بوده و به کاربران در بهینه سازی و گسترش کسب و کارشان کمک می کند. سرور ML350 با امکانات فوق العاده ای برای مدیریت و نگهداری آسان طراحی شده است. طراحی آن آرگونومیک و کیفیت ساخت آن فوق العاده می باشد. سیستم خنک کننده ای که در طراحی این محصول به کار رفته است، در عین حال که بسیار قدرتمند است، صدای بسیار کمی دارد و همین امر موجب عملکرد ثابت و پایدار این محصول در محیط های مختلف می گردد.
سرور ML350 G11 دارای قابلیت های پیشرفته برای مجازی سازی است. به همین دلیل کاربران می توانند به راحتی از آن برای بهینه سازی کاربرد بهره ببرند. اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و یا برای سازمان و شرکت خود به دنبال خرید و تهیه یک سرور فوق العاده قدرتمند و با ثبات عالی هستید، سرور سرور ML350 اچ پی بهترین گزینه است.

راهنمای تحصصی انتخاب سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

مشخصه های کلی سرور ML350 G11
به طور کلی سرور ML350 G11 به صورت تاور و ایستاده ارائه می شود، ولی طراحی آن به گونه ای است که می تواند به صورت رک مونت نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب می توان با بهره گیری از این انعطاف پذیری فوق العاده، سرور ML350 را در شرایط مختلف به کار گرفت.
توجه داشته باشید که این محصول با دو فرم فکتور SFF و LFF ارائه می شود. بنابراین کاربر می تواند بر اساس نیازهای خود به انتخاب بپردازد. توجه داشته باشید که سرور ML350 امکان پشتیبانی از حداکثر 12 عدد هارد درایو LFF را دارد. این میزان برای هارد درایو های SFF به 24 عدد می رسد. توجه داشته باشید که این سرور توانایی پشتیبانی از حداکثر 8 ترابایت فضای حافظه برای ذخیره سازی موقت داده ها را دارد.

سرور ML350 به گونه ای طراحی شده است که می تواند از انواع پردازنده های نسل چهار اینتل پشتیبانی کند. در واقع دو پردازنده در سرور HPE ML350 G11 به کار رفته است که هر دو از جمله پردازنده های خانواده های گلد – پلاتینیوم نسل چهارم می باشند. تعداد اسلات رم هایی که برای سرور ML350 در نظر گرفته شده است، 32 عدد است که در واقع هر پردازنده توانایی پشتیبانی از 16 عدد آنها را دارد. معمولا رم هایی که به همراه این اسلات رم ها مورد استفاده می گیرند، از نوع RDIMM از نسل DRR5 هستند که دارای 4400 و 4800 مگاهرتز فرکانس می باشند. نکته اینجاست که بالاترین میزان فرکانس پردازشی که می توان در سرور ML350 مورد استفاده قرار داد، حدود 3.9 گیگاهرتز می باشد.
یک نکته جالب در مورد سرور ML350 مربوط به قسمت مدیریتی آن است که به صورت چیپ طراحی شده است. این نوع طراحی که به آن iLO 6 گفته می شود، به کاربر اجازه می دهد که جدا از سیستم عامل به مدیریت سرور بپردازد. این ویژگی به کاربران امکان می دهد که سرورهای HPE GNE11 خود را از راه دور به صورت یکپارچه مانیتور کرده و حتی در صورت صورت آنها را به روزرسانی نمایند. همچنین امکان پیکربندی امن این سرور و به طور کلی سرورهای G11 وجود دارد.
ویژگی های سری G11 اچ پی
به طور کلی سرورهای HPE G11 برای بهینه سازی و ارتقاء عملکرد شرکت ها و سازمان ها به بازار ارائه شده اند. این سرورها از نسل چهار پردازنده های ®Intel® Xeon بهره مند شده اند و دارای 60 هسته و تا 350 وات توان می باشند. همچنین این سرورها امکان پشتیبانی از رم L3 با ظرفیت 112.5 مگابایت را دارند و تا 32 اسلات DIMM را برای حافظه DDR5 و سرعت 4800 MT/s پشتیبانی می کنند. این افزایش پهنای باند حافظه توانسته است سطح جدیدی برای بهبود عملکرد سرور و قدرت پردازش آن ایجاد کند.
دقت داشته باشید که حافظه DDR5 به کار رفته برای سرورهای سری G11 اچ پی تا 8 ترابایت ظرفیت داشته و می تواند در هر پردازنده حداکثر 8 کانال استفاده کند. این امر نه تنها باعث بهبود عملکرد سرور شده، بلکه موجب می شود که میزان مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند.
از طرف دیگر، سرور HPE G11 به گونه ای طراحی شده است که قابلیت بهره مندی از گذرگاه PCIe GEN5 را داشته باشد. بنابراین نرخ انتقال داده ها نیز در آن بهبود پیدا کرده است.

راهنمای تحصصی انتخاب سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

 

اجزای تشکیل دهنده سرور
مسلما برای آشنایی بیشتر با امکانات و عملکرد سرور ML350 G11 باید اجزای مختلف آن را شناخت. در قسمت پنل جلویی این سرور درایو نوری (CD/DVD) و پنل Media Bay قرار گرفته است. این پنل را می توان برای اتصال سخت افزارهای جانبی مثل انواع کارت حافظه به کار گرفت. همچنین جعبه های قفس درایو نیز در این قسمت قرار دارند. این جعبه ها سه عدد هستند. جعبه شماره 1 برای اتصال ایستگاه های 8SFF/4LFF یا USB RDX به کار گرفته می شود. در جعبه شماره 2 درایوهای 88SFF/4LFF قرار می گیرند و جعبه شماره 3 محل قرار گرفتن درایو پیش فرض برای 4LFF می باشد.
از دیگر مواردی که می توانید بر روی پنل جلویی سرور ML350 مشاهده کنید، می توان به پورت DisplayPort 1.1a اشاره نمود که برای اتصال نمایشگر به سرور کاربرد دارد. پورت های USB 3.2 Gen1 و iLO نیز در این قسمت قرار گرفته اند.
از طرف دیگر، دکمه های UID/LED و وضعیت NIC نیز بر روی پنل جلویی سرور HPE ML350 تعبیه شده اند. از دکمه UID/LED برای شناسایی فوری سرور استفاده می کنند. در واقع می توانند با کمک این دکمه موقعیت سرور را در رک شناسایی نمایند. دکمه وضعیت NIC نیز نشان دهنده وضعیت کارت شبکه سرور می باشد.

یکی دیگر از دکمه هایی که معمولا در قسمت پنل جلویی مشاهده می شود، دکمه سلامت سرور است. اگر مشکلی در سیستم ایجاد شود، LED سلامت سرور، این خطا و مشکل را اعلام می کند. در نهایت نیز دکمه پاور و روشن و خاموش کردن سرور ML350 می باشد که بر روی این پنل قرار گرفته است.
پنل پشتی سرور ML350
در قسمت پشتی پنل سرور ML350 G11 نیز می توان امکاناتی مثل انواع پورت ها و اسلات ها و یا حتی منابع تغذیه را مشاهده کرد. برای مثال اسلات Kensington security در این قسمت قرار گرفته است. از این اسلات برای اتصال قفل امنیتی به سرور استفاده می کنند تا به این ترتیب مانع سرقت فیزیکی سرور شوند. همچنین اسلات های مربوط به اتصال کارت های توسعه PCIe نیز در این قسمت تعبیه شده اند.

ratinpardazesh-hp-ml350-g11

 

از دیگر اسلات های موجود در پنل پشتی می توان به اسلات های OCP و PCIe 1-4 و PCIE 5-8 اشاره کرد. اسلات OCP برای متصل کردن آداپتورهای OROC/NIC کاربرد دارد.
یکی دیگر از امکانات و تجهیزاتی که می توان در قسمت پنل پشتی سرور ML350 مشاهده کرد، منبع تغذیه است. در این قسمت دو منبع تغذیه وجود دارند که با شماره های 1 و 2 مشخص شده اند. هر دو این منابع برای تامین برق سیستم به کار می روند. منبع شماره 1 دارای قابلیت انعطاف پذیری بوده و اصطلاحا Flexible می باشد. در حالی که منبع شماره 2 از چنین قابلیتی بهره مند نبوده و به عنوان منبع تغذیه پشتیبان به کار می رود.

پورت های موجود در قسمت پنل پشتی سرورML350 شامل 4 پورت شبکه، 1 پورت سریال، یک پورت مدیریت iLO و دو پورت USB 3.2 GEN1 می باشند. پورت های USB از استاندارد GEN1 3.2 بهره مند بوده و برای اتصال دستگاه های USB به کار می روند.
سایر موارد
به غیر از اسلات Kensington security، در پنل پشتی این سرور ML350 اچ پی، می توان Padlock eye را نیز مشاهده کرد که بر روی سرور قفل امنیتی ایجاد می کند. این کار موجب ایجاد محدودیت دسترسی به سرور شده و مانع سرقت اطلاعات و داده ها از آن می گردد. همچنین توجه داشته باشید که دستگاه HPE NS204i-u G11 NVMe Hot Plug Boot Optimized نیز در قسمت پنل پشتی این سرور تعبیه شده است. این دستگاه قابلیت ذخیره اطلاعات را داشته و با NVMe سازگار می باشد. توجه داشته باشید که این سرور قدرتمند، دارای امکان نصب تا حداکثر 8 درایو NVMe را دارد. این درایو به کاربر کمک می کند تا با سرعت بیشتری از حافظه فلش استفاده نماید.خرید سرور ML350 G11
شرکت اچ پی سرور ML350 G11 را با امکانات و قابلیت های پیشرفته و قدرتمندی به بازار عرضه کرده است. این سرور می تواند گزینه فوق العاده ارزشمند و جذابی برای شرکت ها و سازمان ها و کسب و کارهای در حال گسترش باشد. امنیت بالا، حافظه عالی و قابلیت های متعدد برای پردازش، موجب افزایش حداکثری سرعت و کارایی این سرور شده اند.
در حال حاضر این محصول به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم های یکپارچه اچ پی، تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها در بین سرورهای مقیاس پذیر موجود در بازار شده است. با استفاده از آن می توانید برنامه های پیچیده و حجیم خود را مدیریت کرده و از انعطاف پذیری و قدرت آن لذت ببرید. در صورت تمایل برای خرید این محصول و استعلام قیمت سرور ML350 و یا سایر محصولات HP با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست