محبوب ترین پردازنده های اینتل ،پردازنده های مناسب گیم و فاکتورهایی که موقع انتخاب پردازنده ی گیمینگ باید در نظر بگیریم.

شرکت اینتل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی و شرکت فناوری است که ریزپردازنده‌ها، چیپ‌ست‌ها و سایر سخت‌افزارهای کامپیوتری تولید می‌کند.انواع پردازنده های اینتل به طور گسترده درهمه جا درایانه های شخصی، سرورها و سایر دستگاه ها استفاده می شود. در اینجا لیستی از برخی از پردازنده های محبوب اینتل آمده است:

 

Intel Core i9:این یکی ازانواع پردازنده های اینتل مناسب برای بازی های سطح بالا و ایستگاه های کاری حرفه ای طراحی شده است. دارای حداکثر 16 هسته و 32 رشته، با سرعت پایه 3.2 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 5.4 گیگاهرتز. همچنین دارای حافظه کش بزرگ تا 36 مگابایت است.

Intel Core i7: این پردازنده برای انجام محاسبات و بازی با کارایی بالا طراحی شده است. دارای حداکثر 12 هسته و 24 رشته، با سرعت پایه 3.4 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 5.3 گیگاهرتز. همچنین دارای حافظه کش بزرگ تا 30 مگابایت است.

Intel Core i5: این پردازنده برای محاسبات و بازی های رایج طراحی شده است. دارای حداکثر 6 هسته و 12 رشته، با سرعت کلاک پایه 3.5 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 5.1 گیگاهرتز. همچنین حجم کش تا 20 مگابایت دارد.

Intel Core i3:از دیگر انواع  پردازنده های اینتل مناسب برای کارهای محاسباتی اولیه مانند مرور وب و برنامه های اداری طراحی شده است. دارای حداکثر 4 هسته و 8 رشته، با سرعت پایه 3.4 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو 4.5 گیگاهرتز. همچنین حجم کش تا 5 مگابایت دارد

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست کاملی از تمام پردازنده‌های اینتل نیست، بلکه مجموعه‌ای از محبوب‌ترین آنهاست.

برای بازی باید پردازنده ای را انتخاب کنید :

که سرعت بالا و تعداد هسته های زیادی داشته باشد. پردازنده‌های Intel Core i9 و Intel Core i7 هر دو گزینه‌های عالی برای بازی هستند، زیرا سرعت بالایی دارند و تعداد هسته‌های زیادی دارند. Intel Core i9 برای بازی‌های سطح بالا و ایستگاه‌های کاری حرفه‌ای طراحی شده است، در حالی که Intel Core i7 برای محاسبات و بازی‌های با عملکرد بالا طراحی شده است. Core i5 اینتل نیز انتخاب خوبی برای محاسبات و بازی های رایج است. هسته های کمتری نسبت به Intel Core i7 و Intel Core i9 دارد، اما همچنان یک پردازنده قدرتمند است که می تواند اکثر بازی ها را به راحتی انجام دهد. Intel Core i3 برای کارهای محاسباتی اولیه مانند مرور وب و برنامه‌های اداری طراحی شده است، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای بازی نباشد.

اگر به دنبال بهترین پردازنده اینتل برای بازی هستید، پیشنهاد می کنم با کارشناسان راتین پردازش به طور رایگان مشورت کنید :آنها یک راهنمای جامع برای بهترین پردازنده های بازی موجود در بازار، از جمله پردازنده های اینتل و AMD دارند.  زیرا تیم راتین پردازش بهترین سخت افزار را با ویژگی های عالی و با قیمت مناسب ارائه می دهد.همچنین ممکن است به سرورهای مجازی مناسب گیم نیاز داشته باشید پیش نهاد ما دیدن از وبسیات Abriran.com است.

هنگام انتخاب یک پردازنده ی مناسب برای بازی چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود ،: علاوه بر سرعت و تعداد هسته‌ها، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. در اینجا عوامل مهم که باید در نظر داشته باشید عنوان کرده ایم:

توان طراحی حرارتی (TDP): مقدار حرارتی است که یک پردازنده تولید می کند و مقدار توانی که برای کار کردن نیاز دارد. TDP بالاتر به این معنی است که پردازنده گرمای بیشتری تولید می کند و برای کار به توان بیشتری نیاز دارد. این می تواند بر سیستم خنک کننده و نیازهای منبع تغذیه رایانه شما تأثیر بگذارد.

اندازه کش: مقدار حافظه ای است که یک پردازنده برای ذخیره داده های پرکاربرد دارد. اندازه کش بزرگتر می تواند عملکرد را با کاهش مدت زمانی که پردازنده در انتظار بازیابی اطلاعات از حافظه صرف می کند، بهبود بخشد.

گرافیک یکپارچه: برخی از پردازنده ها دارای گرافیک یکپارچه هستند که اگر کارت گرافیک اختصاصی نداشته باشید می تواند مفید باشد. با این حال، گرافیک های یکپارچه معمولاً به اندازه کارت های گرافیک اختصاصی قدرتمند نیستند، بنابراین اگر قصد انجام بازی های گرافیکی فشرده را دارید، باید روی یک کارت گرافیک اختصاصی سرمایه گذاری کنید.

Overclock:  فرآیند افزایش سرعت یک پردازنده فراتر از سرعت نامی آن است. این می تواند عملکرد را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند گرمای بیشتری تولید کند و طول عمر پردازنده را کاهش دهد. اگر به overclock علاقه دارید، حتما پردازنده ای را انتخاب کنید که برای آن طراحی شده است.

سازگاری: مطمئن شوید که پردازنده ای که انتخاب می کنید با مادربرد و سایر اجزای شما سازگار است. نوع سوکت و چیپ ست مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می تواند از پردازنده ای که می خواهید استفاده کنید پشتیبانی کند.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست