این مقاله برای افرادی که تازه وارد دنیای میزبانی وب یا مدیریت سرورشده اند و ممکن است درک تفاوت بین سرورسخت افزاری سرور فیزیکی یا سرور خصوصی مجازیVPS , و همچنین سرورهای اختصاصی برایشان مشکل باشد تهیه شده است با ما همراه باشید تا به ترتیب تشریح , تفاوت و تشابه هریک را بیان کنیم ودرانتها پنج فاکتوری که باید به هنگام انتخاب هریک درنظرداشته باشید عنوان شده ست:

سرورسخت افزاری :

یک سرور فیزیکی است که به یک کاربراختصاص داده شده است. این یک دستگاه کامل با منابع سخت افزاری خاص خود از جمله CPU، RAM و غیره است که برای اجرای یک یا چند برنامه استفاده می شود.سرور سخت افزاری  یک سیستم کامپیوتری است که برای ارائه خدمات به رایانه های دیگر از طریق شبکه طراحی شده است.

یک سرور سخت افزاری می تواند برای اجرای برنامه های مختلف از جمله وب سرورها، سرورهای پایگاه داده و سرورهای فایل استفاده شود.حال ممکن است این سوال بوجود بیاید که آیا این سرور فیزیکی همان سرور اختصاصی است؟جواب :خیر-در حالی که سرورهای سخت افزاری و سرورهای اختصاصی هر دو سرور فیزیکی هستند، تفاوت اصلی بین آنها این است که یک سرور سخت افزاری می تواند توسط چندین مشتری به اشتراک گذاشته شود، در حالی که یک سرور اختصاصی منحصراً توسط یک مشتری واحد استفاده می شود.

حال که به مفهوم و کاربرد هر یک از سرورهای اختصاصی و سرورفیزیکی پی بردیم بهتر است تفاوت و تشابه آنها را با سرور خصوصی مجازیVPS بدانیم.

سرور خصوصی مجازی( VPS):

یک ماشین مجازی است که روی یک سرور فیزیکی اجرا می شود. چندین سرور VPS می توانند روی یک سرور فیزیکی اجرا شوند در حالی که هر سرور VPS از سرورهای دیگر جدا شده است.

شباهت اصلی بین سرور سخت افزار و VPS این است که هر دو منابع محاسباتی را برای میزبانی برنامه ها و داده ها فراهم می کنند.

تفاوت اصلی بین سرور سخت افزار و سرور VPS در این است که سرور سخت افزاری یک ماشین فیزیکی کامل است که به یک کاربر اختصاص داده شده است، در حالی که سرور VPS یک ماشین مجازی است که همان سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارد.

پنج فاکتور مهمی که باید هنگام انتخاب سروری که مناسب با نیاز کسب و کارشما باشد در نظر بگیرید:

1-هزینه: سرورهای سخت افزاری معمولاً گرانتر از سرورهای VPS هستند. سرورهای VPS مقرون به صرفه تر هستند زیرا سرورهای فیزیکی مشابهی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارند. با این حال، اگر به منابع بیشتری نیاز دارید، سرور سخت افزاری ممکن است در دراز مدت مقرون به صرفه تر باشد.

2-مقیاس پذیری: سرورهای VPS مقیاس پذیرتر از سرورهای سخت افزاری هستند. شما به راحتی می توانید منابع خود را بر اساس نیاز خود ارتقا یا کاهش دهید. در مقابل، سرورهای سخت افزاری انعطاف پذیری کمتری دارند و به زمان و تلاش بیشتری برای مقیاس بندی نیاز دارند.

3-امنیت: سرورهای سخت افزاری از سرورهای VPS ایمن تر هستند. از آنجایی که سرورهای VPS یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارند، خطر نقض امنیت بالاتر است. از طرف دیگر سرورهای سخت افزاری کنترل بیشتری بر روی اقدامات امنیتی ارائه می دهند.

4-عملکرد: سرورهای سخت افزاری عملکرد بهتری نسبت به سرورهای VPS دارند. از آنجایی که سرورهای سخت افزاری به یک کاربر اختصاص داده شده اند، سرعت پردازش و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

5-تعمیر و نگهداری: سرورهای سخت افزاری به نگهداری بیشتری نسبت به سرورهای VPS نیاز دارند. سرورهای VPS توسط ارائه دهنده هاست مدیریت می شوند، به این معنی که شما نیازی به نگرانی در مورد کارهای تعمیر و نگهداری مانند به روز رسانی نرم افزار، وصله های امنیتی و پشتیبان گیری ندارید.

با توجه به توضیحاتی که پیش تر داده ایم اگر فکر میکنید به یک VPSخوب و مقیاس پذیر برای توسعه ی کسب و کار خود نیاز دارید پیش نهاد ما ابرایران  است که یکی از بهترین ارائه دهنده های سرور مجازی در ایران و سوئد است.

به طور خلاصه دررابطه با شناخت سرورسخت افزاری سرور فیزیکی یا سرور خصوصی مجازیVPS:

سرور خصوصی مجازی VPS یک ماشین مجازی است که از یک سرور فیزیکی ایجاد می شود. این یک نوع سرویس میزبانی است که سرور مجازی را در اختیار مشتری قرار می دهد. سرور با سایر مشتری ها به اشتراک گذاشته می شود، اما هر مشتری محیط مجازی خود را دارد. میزبانی VPS معمولاً توسط مشاغل کوچک یا افرادی استفاده می شود که به مقدار متوسطی از منابع و انعطاف پذیری نیاز دارند.

سرور سخت افزاری یک سرور فیزیکی است که برای اجرای یک یا چند برنامه استفاده می شود. این یک سیستم کامپیوتری است که برای ارائه خدمات به رایانه های دیگر از طریق شبکه طراحی شده است. یک سرور سخت افزاری می تواند برای اجرای برنامه های مختلف از جمله وب سرورها، سرورهای پایگاه داده و سرورهای فایل استفاده شود.

سرور اختصاصی نوعی از خدمات میزبانی است که یک سرور را به یک مشتری ارائه می دهد. سرور به مشتری اختصاص داده شده است و با هیچ مشتری دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. سرورهای اختصاصی معمولاً توسط مشاغلی استفاده می شود که به سطوح بالایی از عملکرد، امنیت و قابلیت اطمینان نیاز دارند

سرورهای VPS مقرون به صرفه تر و مقیاس پذیرتر هستند، در حالی که سرورهای سخت افزاری امنیت و عملکرد بهتری را ارائه می دهند. انتخاب بین اینها بستگی به نیازهای خاص و بودجه شما دارد.

اگر هنوز ابهاماتی در رابطه با انواع سرورها دارید با کارشناسان مجموعه ی راتین پردازش تماس بگیرید تا شما را در انتخاب و تهیه ی سرور مناسب با نیازهای حرفه ای تان کمک کنند .

سرور-سخت-افزاری-یا-سرور-خصوصی
سرور-سخت-افزاری-یا-سرور-خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست