در این مطلب به بررسی سرور HPE DL380 Gen 11 می پردازیم ،معرفی کامل این سرور ،ویژگی های فنی و ده دلیلی که باید سرور HPE DL380 Gen 11 خرید، قیمت آن و اینکه مناسب چه کسب و کارهایی است می پردازیم.

سرور HP DL380 Gen 11

سرور HP DL380 Gen 11 یک سرور دو یونیتی با طراحی دو سوکتی است که بالاترین سطح از مقیاس‌پذیری را در زمینه فضای ذخیره‌سازی، محاسبات و شتاب‌دهندگی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد این سرور برای پاسخ‌گویی به فرآیندهای پردازشی پیچیده و سخت که نیازمند به کارگیری هسته‌های پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد

همین مسئله باعث شده تا سرور فوق توانایی پاسخ‌گویی به انواع مختلفی از بارهای کاری متنوع در ارتباط با مجازی‌سازی، پیاده‌سازی ابرهای خصوصی و مدیریت داده‌هارا داشته باشد.

DL380 Gen 11 نسخه جدیدتری از سرور DL380  Gen 10 است که در سال 2017 منتشر شد.

DL380 Gen 11 در سال 2022 معرفی شد و با موضوع «مهندسی محاسبات برای دنیای هیبریدی شما» عرضه شد.این برنامه بر ایجاد یک تجربه عملیاتی ابری بصری، ارائه راه حل های قابل اعتماد توسط طراحی، و بهینه سازی پلت فرم های محاسباتی برای بارهای کاری متنوع تمرکز دارد.

DL380 Gen11 براساس نسل چهارم پردازنده EPYC AMD  و Sapphire Rapids آینده اینتل ساخته شده است.

در ادامه به معرفی کامل سرورHP DL380 Gen11می پردازیم:

شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE) یک شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی است که سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و خدمات را به کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد .

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 برای پردازش و ذخیره‌سازی داده‌هایی با بار کاری بالا مانند هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، تلکوم، تحلیل پایگاه داده، VDI و کانتینرها طراحی شده است.

این سرور با فناوری نسل بعدی، توانایی پشتیبانی از تا 64 هسته در هر پردازنده، 350 وات و حداکثر 8 ترابایت حافظه را داراست و توسط پردازنده‌های چهارم و پنجم Xeon وIntelپشتیبانی می شود.

این سرور 16 تا 60 هسته پردازنده را در اختیار دارد، بسته به پردازنده، و 22.5 تا 112.5 مگابایت حافظه نهان L3 را در اختیار دارد، بسته به پردازنده. این سرور 256 گیگابایت حافظه DDR5 را با 32 شیار حافظه پشتیبانی می‌کند. این سرور دارای ویژگی‌های حفاظت حافظه RAS – Advanced ECC، online spare، mirroring، combined channel (lockstep) functionality، و HPE Fast Fault Tolerant Memory (ADDDC) است. این سرور 8 یا 12 درایو LFF SAS/SATA/SSD و 8، 16 یا 24 درایو SFF SAS/SATA/SSD را در اختیار دارد، بسته به پیکربندی. همچنین، این سرور دارای تا 8 اسلات PCIe Gen5 و 2 اسلات OCP 3.0 توسعه دهنده است. این سرور با HPE iLO Standard with intelligent provisioning (embedded) و HPE OneView Standard infrastructure management ارائه می‌شود. این سرور دارای پره‌های تعویض پذیر با قابلیت تکرار و منابع تغذیه دوگانه قابل تعویض 800 وات، 1000 وات یا 1600 وات با قابلیت تکرار 1+1 HPE Flexible Slot Power Supplies است، بسته به مدل. این سرور با گارانتی 3/3/3 ارائه می‌شود که شامل سه سال قطعات، سه سال کار، و سه سال پوشش پشتیبانی در محل است.

 ویژگی های فنی DL380 Gen 11

پردازنده Intel Xeon Processor 5600 series:

حافظه: 18 DIMM slots, DDR3 Registered (RDIMM) or Unbuffered (UDIMM) memory

ذخیره‌سازی: 8 SFF SAS/SATA/SSD or 6 LFF SAS/SATA/SSD

کنترلر RAID: Smart Array P410i/256MB Controller (RAID: 0/1/1+0/5/5+0/6/6+0)

شبکه: 4 x 1GbE NC382i Multifunction 2 Ports per controller

منبع تغذیه: 460W CS HE Power Supply Unit

ابعاد: 3.4 x 44.54 x 69.85 cm

وزن: 20.41 kg

این سرور مناسب چه کسب و کارهایی است؟

به طور کلی، سرور HP DL380 Gen11 برای طیف وسیعی از کسب‌وکارها و فعالیت‌های تجاری مناسب است که از آن جمله به موارد زیر باید اشاره کرد:

کسب‌وکارهایی که نیاز به پردازش‌های پیچیده و سخت دارند.

کسب‌وکارهایی که نیاز به محاسبات مقیاس‌پذیر دارند.

کسب‌وکارهایی که نیاز به ذخیره‌سازی داده‌های پیچیده دارند.

کسب‌وکارهایی که نیاز به پیاده‌سازی ابرهای خصوصی دارند.

کسب‌وکارهایی که نیاز به مدیریت داده‌های پیچیده دارند.

ده دلیل که چرا باید سرور HPE DL380 Gen 11 را انتخاب کنیم

1-مقیاس‌پذیری: سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 یک راه‌حل 2U 2P مقیاس‌پذیر است که عملکرد محاسباتی استثنایی، تراکم حافظه با مقیاس‌پذیری و سرعت انتقال داده با سرعت بالا را برای اجرای سخت‌ترین برنامه‌های کاربردی شما ارائه می‌دهد.

2-ظرفیت حافظه: با حداکثر 8 ترابایت حافظه DDR5 کل و 16 کانال DIMM در هر پردازنده، این سرور برای مدیریت بارهای کاری پیچیده مانند AI، ML، مخابرات، تجزیه و تحلیل DB، VDI، و کانتینرها طراحی شده است.

3-پشتیبانی از حافظه با پهنای باند بالا (HBM): این ویژگی سرعت انتقال داده سریع‌تر و نیاز به انرژی کمتری را فراهم می‌کند.

4-ویژگی‌های امنیتی پیشرفته: سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 مجهز به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند Silicon Root of Trust است که تضمین می‌کند میان‌افزار به خطر نیفتد، و Runtime Firmware Verification که حملات میان‌افزار را شناسایی و بازیابی می‌کند.

5-پردازنده‌های قدرتمند: این سرور با پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم و پنجم Intel® Xeon® با حداکثر 64 هسته، راه‌حلی عالی برای ذخیره‌سازی نرم‌افزاری، رمزگذاری ویدیو، و برنامه‌های مجازی‌سازی شده است.

6-افزایش پهنای باند حافظه: سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 دارای پهنای باند حافظه افزایش یافته و سرعت بالای PCIe Gen5 I/O است که منجر به بهبود پهنای باند، نرخ انتقال داده پیشرفته و سرعت شبکه بالاتر از گذرگاه گسترش سریال PCIe Gen5 می شود.

7-گزینه‌های راه‌اندازی RAID M.2 با قابلیت اتصال داغ و در دسترس بالا: این ویژگی تضمین می‌کند که داده‌های شما همیشه در دسترس و محافظت می‌شوند.

 8- قابلیت‌های 8-GPU: سرور حداکثر از 8 واحد پردازش گرافیکی (SW) یا 3 واحد پردازش گرافیکی (DW) برای سرعت بخشیدن به بارهای گرافیکی شدید پشتیبانی می‌کند.

9-تجربه عملیاتی Cloud: سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 برای بهینه‌سازی فناوری اطلاعات با تجربه عملیات ابری، امنیت داخلی و عملکرد بهینه‌شده برای بارهای کاری برای پیشبرد کسب و کار شما طراحی شده است.

10-مدیریت سرور ساده شده: سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 نحوه کنترل محاسبات کسب و کارتان را – از لبه تا ابر – با تجربه عملیاتی ابری ساده می کند. با دید و بینش جهانی از طریق یک کنسول سلف سرویس، عملیات کسب و کار را تغییر دهید و تیم خود را از واکنشی به فعال تبدیل کنید. وظایف را برای بهره وری در استقرار، مقیاس پذیری فوری، و پشتیبانی یکپارچه، ساده و مدیریت چرخه عمر که وظایف را کاهش می دهد و پنجره های تعمیر و نگهداری را کوتاه می کند، خودکار کنید.

قیمت سرور HPE DL380 Gen 11

عوامل مختلفی در قیمت خرید سرور HPE DL380 Gen11 تاثیر دارند. برای مثال، قیمت سرور بر اساس کانفیگی که بر روی آن نصب شده است، تعیین می‌شود. یکی از قطعاتی که در قیمت سرور تاثیر زیادی دارد، CPU می‌باشد. همچنین، تعداد و نوع هارد دیسک‌هایی که بر روی سرور نصب شده است، نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت‌گذاری سرورهای ابری و ارزش افزوده‌ای که شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرورهای ابری برای قیمت اعمال می‌کنند، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست