هنگام خرید سرور اچ پی به چه نکاتی دقت کنیم؟

مقدمه
سرور HP بی شک یکی از بهترین و قدرتمندترین سرورهای موجود در بازار جهت خرید است، که مدلهای متنوعی نیز دارد. اگر قصد خرید سرور hp دارید، باید در وهله ی اول انتظارات خود از سرور مورد نظرتان را مشخص کنید و به نکات خرید سرور hp توجه نمایید. توجه به نکات خرید سرور hp سبب میشود، تا با شناخت دقیق و متناسب با نیاز کاربری خود، اقدام به خرید سرور اچ پی کنید. در ادامه به شرح برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

راتین پردازش نکته خرید سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

اگر قصد خرید سرور hp دارید، باید انتظارات خود از سرور مورد نظرتان را مشخص کنید و به نکات خرید سرور hp توجه نمایید.

آشنایی با برخی نکات خرید سرور hp
 انتخاب نوع شاسی سرور HP
به هنگام خرید سرور hp باید متناسب با ابعاد کسب و کار، شرایط و حجم کاری و فضای ذخیره ای مورد نیاز، نوع شاسی سرور را انتخاب کنید. به عنوان مثال، سرورهای ایستاده ی HP برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط و سرورهای تیغه ای HP برای فعالیت های سازمانی و دیتاسنترها مناسب هستند.
انتخاب نوع پردازنده، یکی از مهمترین نکات خرید سرور hp
انتخاب نوع پردازنده، از جمله مهمترین نکات خرید سرور محسوب میشود. برای انتخاب یک سرور ایده آل، باید به سرعت پردازش مورد نیاز شبکه و قدرت هسته ی پردازشی آن توجه نمایید. سپس به هنگام خرید سرور اچ پی، مدلی از آن را انتخاب کنید که با مشخصات پردازشی مد نظرتان همخوانی داشته باشد.
انتخاب نوع حافظه، سومین نکته حائز اهمیت به هنگام خرید سرور hp
یکی از قابل توجه ترین نکات خرید سرور hp، مشخص کردن نوع حافظه و میزان رم مورد نیاز است. هر چقدر تعداد رم ها کمتر و ظرفیت آنها بالاتر باشد، باعث بهبود عملکرد سرور hp میشود. زیرا این مهم، سبب افزایش پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات میشود.
 انتخاب و تعیین رید کنترلر مناسب
یکی دیگر از با اهمیت ترین نکات به هنگام خرید سرور hp، انتخاب یک رید کنترلر مناسب است. در صورت نیاز سرور به فضای ذخیره سازی خارجی، باید اقدام به خرید سرور اچ پی مجهز به رید کنترلر دارای پورت اکسترنال کنید. توجه به ظرفیت حافظه کش و نیاز به وجود SAS Expander یا عدم نیاز به آن، جزو مواردی هستند که به هنگام انتخاب رید کنترلر باید به آن توجه داشت.

انتخاب هارد درایور مناسب
انتخاب یک هارد درایور مناسب و با کیفیت، یکی دیگر از با اهمیت ترین نکات خرید سرور می باشد. در این مرحله، باید تعداد درایوها و حجم فضای ذخیره سازی مورد نیاز مشخص گردد. همچنین در هنگام انتخاب هارد درایور، توجه به نوع اینترفیس و سایز درایو در مقایسه با شاسی سرور، میتواند منجر به انتخاب هوشمندانه تری شود.

راتین پردازش هارد درایو
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

توجه به نکات خرید سرور hp سبب میشود، تا با شناخت دقیق و متناسب با نیاز کاربری خود، اقدام به خرید سرور اچ پی کنید.

جمع بندی
از آنجایی که سرورهای hp، نقش سازنده ای در نگهداری و انتقال اطلاعات دارند و بر کیفیت خدمات شبکه نیز تأثیرگذار هستند، باید به هنگام خرید آنها به نکات خرید سرور hp مانند؛ نوع شاسی، سرعت پردازنده، میزان حافظه و انتخاب رید کنترلر و هارد درایور مناسب توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست