همه چیز درباره سرورهای رکمونت و مزایای آنها

سرورهای رکمونت چه هستند و چه کاربردی در دیتا سنتر ها دارند؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به عملکرد سرورهایی که در تجهیزات شبکه از آنها استفاده می کنید، دارد. در این متن از راتین پردازش میخواهیم با سرورهای رکمونت موجود در مجموعه و مزایای استفاده از این سرور ها بیشتر آشنا شویم.

به صورت کلی می توان گفت مهمترین اجزای اکثر زیرساخت های فناوری اطلاعات و به اصطلاح دیتا سنتر ها، سرورهایی هستند که به کاربران اجازه میدهند داده ها را از طریق سیستم های شبکه ای ایجاد کرده، به اشتراک بگذارند یا به آنها دسترسی داشته باشند. در واقع سرور رکمونت نوعی کامپیوتر است که از تجهیزات شبکه شما محافظت میکند. همچنین باعث بهبود عملکرد و بهینه سازی سرورهای پشتیبان شما میشود.

تجهیزات شبکه

انواع رکمونت

واضح است که برای تجهیزات شبکه و دیتاسنتر شما، انتخاب رک های مناسب میتواند مهمترین تصمیم جهت تضمین عملکرد باشد. شما قطعا نمی خواهید با خطر shut-down یا  گرمای بیش از حد، خسارات زیادی را متحمل شوید.

در حالی که اغلب سرورهای رکمونت که در راتین پردازش عرضه میشوند خوش ساخت بوده و از طراحی منحصر به فرد برخوردار هستند. ما در این مجموعه انواع مختلفی از برند ها مانند سرورهای dl، سرورهای اچ پی و… را پشتیبانی می کنیم. تمامی سرور هایی که توسط تیم حرفه ای راتین پردازش ارائه میشوند دارای گارانتی اصلی و ضمانت اصالت میباشند. از همین رو میتوانید به راحتی در میان دسته بندی های مختلف سرورهای رکمونت مجموعه چرخ بزنید و سرورهایی که بیشترین همخوانی را با تجهیزات شبکه شما دارند، انتخاب نمایید.

سرورهای رکمونت چه ویژگی هایی دارند؟

سرورهای رکمونت راتین پردازش ویژگی های یونیک و منحصر به فردی دارند. برخی از ویژگی های این سرور ها عبارتند از:

  • سیستم سرورهای رکمونت از قدرتمند ترین سیستم های شبکه هستند که به تنهایی کار میکنند و متشکل از تمام اجزای لازم برای دیتا سنتر میباشند. این سرورها قابلیت اجرای برنامه های رده بالا را دارند.
  • سرورهای Rack طراحی کاربر پسندی دارند و فضای کمی را اشغال میکنند.
  • سرورهای رکمونت معمولا دارای فن های داخلی هستند که جریان هوا را افزایش داده و خنک سازی را تسهیل میکنند.
  • اگر به بیش از یک دیتا سنتر احتیاج دارید، سرورهای رکمونت بسیار کارآمد هستند چرا که به شاسی بزرگی نیاز ندارند.

مزایای سرورهای رکمونت

مزایای سرورهای رکمونت

سرورهای رکمونت مزایای بسیار زیادی را برای دیتا سنتر شما ارائه میدهند که سایر گزینه های ذخیره سازی تجهیزات شبکه به سادگی نمی توانند آنها را داشته باشند. در ادامه این متن از راتین پردازش به برخی از رایج ترین دلایلی که دیتا سنتر ها و اتاق های تجهیزات شبکه امروزی این سرورها را انتخاب میکنند، آورده شده است:

دسترسی و سازماندهی بهتر

فرقی نمیکند قصد ردیابی یک مشکل یا باگ را داشته باشید یا قصدتان به روز رسانی تجهیزات موجود است. زمانی که سرورهای شما در دسترس و در یک مکان باشند، در وقت و انرژی صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر این، با سازماندهی و کنارهم بودن سیم ها، کابل ها و سایر کانکتورها، تعمیر، نگهداری و عیب یابی تجهیزات شبکه بسیار کارآمد خواهد شد.

بهبود جریان هوا

مهمترین دلیل استفاده از سرورهای رکمونت بهبود جریان هوای بین تجهیزات دیتاسنتر است. برخی از رک های موجود در راتین پردازش امکان اضافه کردن سیستم های خنک کننده خارجی برای تهویه بهتر تجهیزات را نیز فراهم میکنند.

افزایش امنیت

در کنار سازماندهی تجهیزات دیتاسنتر گران قیمت در یک مکان، سرورهای رکمونت با مکانیسم های قفل کننده، انتخاب هوشمندانه ای برای کسب و کارهایی هستند که تامین امنیت برای آنها اهمیت بالایی دارد. تجهیزات شبکه شما با سرورهای رکمونت در بالاترین سطح امنیتی در برابر کاربران غیر مجاز و هکر ها قرار خواهند گرفت.

ابعاد و اندازه منعطف

اگرچه سرورهای تیغه ای کوچکتر از سرورهای رکمونت هستند، با این حال از آنجایی که این سرورها درون رک های باریک نصب شده اند، فشرده تر بوده و انعطاف پذیری بهتری از نظر ابعاد و اندازه دارند.

هزینه مقرون به صرفه

سرورهای رکمونت با توجه به تعداد و تجهیزات شبکه شما میتوانند مقرون به صرفه تر از سایر سرورها باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت این سرور ها میتوانید به وب سایت راتین پردازش مراجعه کرده یا با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

تجهیزات دیتاسنتر

دو نمونه از بهترین سرورهای راتین پردازش

دو نمونه از بهترین سرورهای رکمونت موجود در مجموعه راتین پردازش، سرور dl380 و dl360 هستند. این دو سرور به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی که برای تجهیزات دیتاسنتر به همراه دارند، جزو پرکاربردترین و البته پرفروش ترین سرورهای مجموعه هستند. تمامی سرورهای موجود در راتین پردازش با گارانتی های شرکتی اصل و تضمین کیفیت ارائه داده میشوند. همچنین راتین پردازش در حوزه عرضه انواع سی پی یو اینتل حرف اول بازارهای تجهیزات شبکه کشور عزیزمان ایران را میزند.

در ادامه به مقایسه مزایای دو نمونه از بهترین سرورهای رکمونت راتین پردازش خواهیم پرداخت:

  • همانطور که پیشتر اشاره کردیم سرور dl380 و dl360 با انواع سیستم های مختلف سازگاری دارند.
  • این سرورها ایده آل برای حجم کاری بالا و در سطح جهانی می باشند.
  • کارایی و سرعت بالای سرورهای رکمونت dl360 و سرور dl380 آنها را به سرورهای محبوب تبدیل کرده است.
  • بهترین گزینه برای ذخیره سازی و رمزگذاری هستند.
  • طراحی منحصر به فرد و انعطاف پذیری بالا از نظر ابعاد و اندازه های سرور.
  • از کلاس UEFI بالایی برخوردار هستند و مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شده اند.
  • استفاده از سرور dl380 و dl360 خطرات احتمالی قطع شدن، آتش سوزی و گرمای بیش از حد را کاهش میدهد.
  • پشتیبانی از 60 هسته.

نحوه انتخاب سرورهای رکمونت

انتخاب سرورهای رکمونت به عوامل مختلف موجود در تجهیزات دیتاسنتر شما بستگی دارد. عواملی مانند: اندازه، وزن، قدرت (Swap)، مقیاس پذیری، توسعه پذیری و امکان ارتقای تجهیزات شبکه میتوانند در انتخاب شما تاثیر گذار باشند.

به صورت کلی هرچه سرور بزرگتر باشد، گزینه های گسترش و ذخیره سازی بیشتری خواهید داشت. باید به خاطر داشته باشید که با اضافه کردن اجزای بیشتر، سرور سنگین تر شده و ممکن است به قدرت و نیروی بیشتری نیاز پیدا کنید. از همین رو توصیه می کنیم قبل از خرید سرور رکمونت با کارشناسان و تیم حرفه ای راتین پردازش در ارتباط باشید.

خدمات راتین پردازش

راتین پردازش با سالها تجربه در حوزه تولید، تجهیز و راه اندازی انواع دیتا سنتر ها و تجهیزات شبکه در سراسر کشور عزیزمان ایران فعالیت میکند. این مجموعه متشکل از تیم حرفه ای و با تجربه آی تی میباشد و با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی های جهانی خدمات خود را ارائه میدهد.

خدماتی که در راتین پردازش میتوانید از آنها بهره مند شوید، عبارتند از:

  • تامین تجهیزات دیتاسنتر و راه اندازی آن با قطعات اصلی و گارانتی اصالت
  • نگهداری، تعمیر و عیب یابی دیتا سنتر و تجهیزات شبکه
  • مشاوره و طراحی انواع دیتا سنتر با کاربرد های گوناگون
  • تامین امنیت دیتا سنتر و مراکز داده و همچنین ارائه ی تمامی سخت افزارهای سرورهای اختصاصی و مشاوره ی سرورهای ابری 
  • مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد دیتا سنتر

اگر به دنبال مرجعی قابل اعتماد، امن و اصل برای خرید انواع سی پی یو اینتل و سرورهای رکمونت هستید، همین حالا با کارشناسان راتین پردازش در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست