سرور و انواع آن
سرور در حقیقت یکی از اجزای بنیادی و رکن اصلی یک شبکه محسوب میشود. این جزء بستری جهت نگهداری، انتقال، پردازش و ذخیره سازی اطلاعات می باشد و در تخصیص دادن منابع شبکه نیز نقش اساسی دارد. انواع سرور و سخت افزارهای جانبی مورد نیاز آنها، عمدتاً توسط شرکت های صاحب نامی چون DELL، HP و … طراحی و تولید میشوند. انواع سرور HP یا ( HPE Servers ) توسط شرکت مطرح Hewlett Packard Enterprise تولید و عرضه میشوند. سرورهای HP انواع متنوعی دارند، که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

راتین پردازش انواع سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

 

سرور رکمونت اچ پی یا (Rackmount Server HP) به صورت کاملاً اختصاصی برای قرارگیری به صورت خوابیده در رک ها طراحی و تولید شده اند. هریک از این سرورها به تنهایی ابعاد متوسطی دارند اما در مجموع توانایی لازم، جهت پشتیبانی و ارائه ی خدمات مورد نیاز به کسب و کارهای متوسط تا بزرگ را دارا می باشند. این سرورها دسته ای از انواع سرور HP هستند که، جهت ارائه ی سرویس در حجم ذخیره سازی و ظرفیت پردازشی بالا تعبیه شده اند. به دلیل قابلیت بالای سرور رکمونت میتوان به طور همزمان، چند منبع پردازشی را به آن متصل کرد و آنها را با استفاده از یک مدار واحد کنترل نمود.

راتین پردازش انواع سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

 

سرور رکمونت یا (Rackmount Server HP) برای قرارگیری به صورت خوابیده در رک ها طراحی و تولید شده اند.

 

• سرور تیغه ای
سرور تیغه ای اچ پی یا (Blade Server HP)، به طور اختصاصی جهت قرار گیری در سیستم Blade HP طراحی و تولید میشوند. این سرورها دسته ای از انواع سرور HP هستند که از قدرت و سرعت دسترسی بالایی برخوردار بوده و از این جهت برای استفاده در کسب و کارهای سازمانی و دیتاسنترها مناسب می باشند. سیستم این سرور شامل؛ سرور تیغه ای، سیستم ارتباط شبکه، سیستم خنک کننده، منبع تغذیه و … می باشد. در این نوع از سرورهای اچ پی، برخی از قطعات به جهت کاهش انرژی مصرفی و نیز آزادسازی فضا حذف گردیده اند.

 

آشنایی با انواع سرور HP
انواع سرور HP که در رده ی Proliant قرار می گیرند، به سه گروه سرور اچ پی Rackmount، Tower و Blade تقسیم میشوند، که در زیر به شرح مختصر هر یک خواهیم پرداخت.
• سرور ایستاده
سرور ایستاده اچ پی یا (Tower Server HP) انواعی از سرور HP هستند که، فرمی ایستاده یا مانند برج ( Tower) دارند و قابلیت قرار گیری به صورت خوابیده در رک را نیز دارند. این دسته از انواع سرور HP، برای استفاده در کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب تر است زیرا، ابزارهای لازم و سرویس های خدماتی مورد نیاز برای این بیزینس ها را ارائه میکند. سرور ایستاده یکی از محبوب ترین انواع سرور در بازار ایران به شمار می آید. مواردی چون؛ حفظ و مدیریت متمرکز و منسجم داده ها، افزایش میزان عملکرد اپلیکیشن ها، قابلیت کنترل از راه دور، صرفه ی اقتصادی و … دلایل بارز این محبوبیت هستند.

راتین پردازش انواع سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

 

سرور ایستاده یکی از محبوب ترین انواع سرور در بازار ایران به شمار می آید.

 

• سرور رکمونت

راتین پردازش انواع سرور
راهنمای تحصصی انتخاب سرور

سرور تیغه ای اچ پی یا (Blade Server HP)، جهت قرار گیری در سیستم Blade HP طراحی و تولید میشوند.

 

جمع بندی
انواع سرور HP جزو قدرتمندترین سرورها به حساب می آیند و جایگاه نخست فروش را در میان انواع برندهای سرور، به خود اختصاص داده اند. سرورهای اچ پی با برخورداری از ابزارهای لازم جهت مدیریت، انتقال و ذخیره سازی اطلاعات، توانایی ارائه ی پلت فرم های کاری بسیار با کیفیت و سرویس های پر کاربرد برای تمامی سازمان ها را دارند. سرورهای HP به سه گروه سرورهای ایستاده، رکمونت و تیغه ای تقسیم میشوند و هر یک در نوع خاصی از کسب و کار کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست